Wednesday, January 21, 2009

Beoordelingstool

Dit tool is bedoeld voor het nakijken van de R opdrachten van de cursus Programmings Skills: R and Matlab.

Instructie:
  • Copy & paste de vragen met de correcte antwoorden in het invoerveld 'Vragen: '
  • Copy & paste de vragen met de antwoorden van een student in het invoerveld 'Ingeleverd: '
  • Klik op
  • Doorloop de vragen een voor een en vergelijk het ingeleverde antwoord met het juiste. Geef aan of het antwoord van de student goed of fout is, of dat het niet echt fout is maar de student er nog wel even naar moet kijken (omdat het bijvoorbeeld heel omslachtig is gedaan).
  • Als alle antwoorden beoordeeld zijn, klik op ; dit geeft een rapport van welke vragen goed zijn beantwoord, welke fout, en welke nog gechecked moeten worden.
LET OP:
  1. Check voor je begint met beoordelen of het opsplitsen van de vragen goed gelukt is! D.w.z. de nummering die het tool geeft moet overeenkomen met de daadwerkelijke nummering; check hiervoor de hele lijst, want als je onderaan tot de conclusie komt dat de vragen halverwege verschoven zijn kun je niet meer verder (in dat geval: klik op rapport en noteer de weergegeven rapportage; klik vervolgens op de back-button van de browser, druk op show en zorg dat de vragen die je nog niet beoordeeld had nu goed genummerd zijn, en begin opnieuw met beoordelen waarbij je de al beoordeelde vragen mag overslaan; De nieuwe rapportage kun je nu samenvoegen met de rapportage die je de eerste keer genoteerd had)
  2. Het format van de vragen met antwoorden in het 'Vragen: ' invoerveld moet het volgende format hebben (tenzij je de regexp vlak onder dit veld op je juiste manier weet aan te passen):
    1. Genereer 100 getallen van de sequentie 1,2,3,1,2,3,1,2,etc. 
    door gebruik te maken van rep().
    antw: rep(1:3, len=100)
    
    2. Plot de functie f(x) = sin(x)/x in het interval (-2, 2).
    antw: f <- function(x) sin(x)/x
    plot(f, -2, 2)
    
    3. Dit is dan de derde vraag
    antw: Het derde antwoord
    
    ...
    
  3. Het kan goed zijn dat vragen en antwoorden niet helemaal goed worden weergegeven. Dit kan zijn doordat
    • De vragen met correcte antwoorden zijn verschoven t.o.v. de door de student ingeleverde vragen, of
    • doordat het opsplitsen van de vragen+antwoorden van de student niet helemaal goed gelukt is (bijv. omdat de student twee vragen zonder witregel er tussen na elkaar heeft geplaatst); dit heeft te maken met zogenaamde 'regular expressions' of "regexp's".
    Voor het eerste probleem kun je de skip waarde veranderen (standaard staan die op 1 voor het 'Vragen: ' invoerveld, en 0 voor het 'Ingeleverd: ' invoerveld. Dit zal vooral nut hebben als bij de eerste vraag aanhef vermeld staat (bijv. naam van de student met collegekaartnummer, etc.). Voor het tweede probleem kun je op een van de "tegengekomen regexp's" klikken; als je met je muis over een van de links beweegd zie je een beschrijving van wat voor gevallen die regexp zou kunnen werken. Je kunt gewoon verschillende uitproberen; je kunt ook nog je eigen regexp specificeren.
Naar het tooltje: http://users.fmg.uva.nl/rgrasman/jscript/tools/beoordelingstool.html

2 comments:

  1. Thanks for the information. I think that you should wash your face at least 3 to 4 times a day. You’ll be surprised how much better your face will look.

    buy cialis

    ReplyDelete
  2. I am doing research for my university thesis, thanks for your great points, now I am acting on a sudden impulse.

    online pharmacy

    ReplyDelete